Thursday, October 22, 2009

Nattmänniska

Jag kliver upp då jag vaknar, oftast är det inte före kl 12! Och jag skäms, varje gång. Missade samtal, minst ett sms som tycker att jag ska ringa 133 och lyssna av mobilsvar. En del samtal hör jag men vill inte svara nyvaken kl 11 på morgonen, för då låter det oftast i andra sidan luren "Meh, låg du och sov, NU???" Jag brukar svara med att jag stod och diskade. "jaha..". Så här hårt är livet med att vara en nattmänniska, och allt detta händer innan jag vaknar!
 
Jag är född nattmänniska, har insett det nu. Nu återstår bara att vänner familj ska inse det också.  Ni skulle kunna svara som så här när ni hör att jag är nyvaken.
 
"Meen, vilken härlig morgonröst-stämma du har, Emil! I LOVE IT!"

1 comment:

Unknown said...

Precis! jag håller med dig! vi nattmänniskor måste hålla ihop, och dom andra MÅSTE få mer förståelse för oss!;)

www.blogganblogganssons.blogg.se