Friday, November 6, 2009

Iggesundsgänget!

Iggesundsgänget har gjort en låt som heter Subba och jag satt och funderar på om det kanske är en liten gnutta sann historia bakom texten?
texter brukar ju oftast handla om saker som berört en.  Undra hur det känns att få just denna text tillägnad sig själv?!
 
"Första gång jag såg dig det var på stranden och du var näck
du linda mig runt ditt finger och vi pippa ett halvår i sträck
Jag blev så kär och galen att jag kunde gett dig allt
helt plötsligt en dag var du borta med min kärlek och det blev kallt

Det låg en lapp där på mitt köksbord som jag läste och tåren rann
du ville vidga dina vyer så du tog min kärlek och försvann
så fick jag ett samtal i morse, det hade inte gått som du trott
du ville komma hem till mig igen med mitt hjärta som du snott

subba subba subba du får inte komma hit
subba subba subba för du snackar bara skit
Ta ditt jävla modellfejs, kyss mig i arslet och försvinn
innan jag kör min strata långt upp i röven din

Så ta och vidga dina vyer du, ta och vidga dem lite mer
lämna fler skrivna lappar, på köksbordet finns det fler
så vandra här på jorden du, med ditt självsäkra sätt
när rynkorna böjar komma baby, då får du det inte lätt"

10 comments:

Anonymous said...

varfor inte:)

KB said...

Vafalls lille pojk..dags å uppdatera lite;)

Carros said...

Bättre sent än aldrig.. Hej igen =)

Anonymous said...

I want not agree on it. I assume precise post. Expressly the title attracted me to study the sound story.

Anonymous said...

The information here is great. I will invite my friends here.

Thanks

Anonymous said...

Yes if the truth be known, in some moments I can bruit about that I agree with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is still a without question as you did in the downgrade publication of this demand www.google.com/ie?as_q=domain bacteria kingdom eubacteria ?
I noticed the phrase you suffer with not used. Or you use the pitch-dark methods of development of the resource. I take a week and do necheg

Anonymous said...

Yes exactly, in some moments I can bruit about that I acquiesce in with you, but you may be inasmuch as other options.
to the article there is stationary a definitely as you did in the decrease issue of this demand www.google.com/ie?as_q=lithium tetrafluoroborate msds ?
I noticed the phrase you have not used. Or you use the black methods of development of the resource. I possess a week and do necheg

Anonymous said...

mycket intiresno, tack

Anonymous said...

En gammal tråd. Men som jag förstått det är det PE "Pekis" Jonsson som skrivit den och det ryktas om att det ska vara självupplevt. Med nån Wenche om jag inte missminner mig! Men det är hörsägen.

Anonymous said...

1.嘎志 毘嘎志 若喀 札夏 嘛尼 梭哈

2.唵 班雜 別噶 札嘛 吽

3.達列 達列 達阿呀 拔噶哇爹 邊達摩雜餒 梭哈

4.那摩拔噶哇爹 悟尼卡牙 達列 達仁爹耶梭哈

5.爹呀他 班扎 班扎 嘛哈班扎 薩哇 巴呀地 哈那 哈那 班扎那梭哈

6.唵 沙瓦尼瓦那 比堪匹尼 吽吽呸

7.唵 自松 自松 梭哈

8.嘿 嘿 拉尤 拔大呀

9.唵 薩哇 作拉 踏讓咩 吽梭哈

10.那摩 拔噶哇爹 悟尼卡牙 達列 讓爹 梭哈

11.唵 拔噶哇爹 休地密日(字)地 拔拉 拔拉 哇 阿麻 悉地梭哈

12.爹呀他 卡利 卡利 拔利爹 梭哈 爹呀他 嘎哇匝 噶那 阿拉爹 梭哈

13.唵 阿必惹 吽 嘎雜那 (唵 嘎貝那嘎母娑哈)

14.oṃ maṇi padme hūṃ

15.Ah Ah Sha Sa Ma Ha

16.ong pu long suo ha

17.爹呀他唵貝喀則也貝喀則也

18.爹呀他唵牟尼牟尼嘛哈牟尼 釋迦牟尼耶梭哈

19.唵訶訶訶尾娑摩曳娑婆賀

20.爹欣谢巴悉吉艾巴南巴嫩巴拉洽擦洛

21.Shurangama